ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ

ΕΠΙΣΗΜΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΝ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩ ΕΠΑΡΧΙΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ

Ἡ ἔννοια τοῦ χρόνου κατά τόν Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖο (θέματα εἰσαγωγῆς στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας). Ἀρχιμανδρίτης Εὐάγγελος Ὑφαντίδης

Ἀρχιμανδρίτης τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου
Εὐάγγελος Yφάντίδης Δρ. Θεολογίας – Δρ Ἱστορίας 

Ἡ ἔννοια τοῦ χρόνου κατὰ τὸν  Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖο (Θέματα εἰσαγωγῆς στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας)

Χρόνος καὶ αἰωνιότητα

Ὁ Θεός, ποὺ δημιούργησε τὰ πάντα «καλὰ λίαν», μαζὶ μὲ τὸν συμπαντικὸ χῶρο, τὸν ὁποῖο ἔκτισε γιὰ τὸν ἄνθρωπο, τοῦ χάρισε καὶ τὸν χρόνο. Ὁ χρόνος εἶναι, ὡς γνωστόν, ἔννοια σχετική· εἶναι τὸ οὐδέτερο ἐκεῖνο πλαίσιο ἐντὸς τοῦ ὁποίου διαδραματίζονται τὰ γεγονότα, ἀλλὰ καὶ γίνεται αἰσθητὴ ἡ ἀλληλουχία τους, δηλαδή, ὅπως τονίζει ἡ Α.Θ.Π. ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος, ἐκεῖνο τὸ πλαίσιο «εἰς τὸ ὁποῖον καθίστανται ὁραταὶ αἱ δράσεις τῶν συνιστωσῶν ἢ διαμορφουσῶν τὴν πραγματικότητα θελήσεων, ἰδίᾳ δὲ τῶν ἀνθρωπίνων, ἀλλὰ καὶ τῶν μὴ ἀνθρωπίνων, ὅπως ἡ θέλησις τοῦ Θεοῦ»1. Στὸν ἀντίποδα τοῦ χρόνου, «ἐκεῖ, ὅπου ὁ χρόνος δὲν ἔχει καὶ δὲν ἠμπορεῖ νὰ ἔχῃ δύναμιν»2, βρίσκεται ἡ αἰωνιότητα, ἡ ὁποία εἶναι ἀπόλυτη, προσιδιάζουσα στὸν ἄναρχο καὶ ἀγένητο Θεό. Εὔστοχα ἐπισημαίνεται ὅτι «γενητὸς ὁ χρόνος καὶ οὐκ ἀΐδιος, ἠργμένος καὶ οὐκ ἄναρχος, πεπερασμένος καὶ οὐκ ἄπειρος»3. 

Αυτό το άρθρο είναι μέρος του παρακάτω τεύχους του περιοδικού .

Από το Περιοδικό

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΙΟΥΝΙΟΣ

Έτος: 2024 Τεύχος: ΛΒ΄ Σελίδα: 19

Πρόσφατα Άρθρα

Δογματικά
Ἡ ἐσχατολογική μαρτυρία τῆς Ἐγκυκλίου τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΡ. ΜΟΥΣΤΑΚΗΣ Δρ. Θεολογίας
Διαβάστε περισσότερα
Διορθόδοξα-Διεκκλησιαστικά
Ἡ Α΄ Σύναξη τῶν Προκαθημένων τῶν πρεσβυγενῶν Πατριαρχείων καί τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου. Δρ Ἰωάννης Λαδᾶς
Διαβάστε περισσότερα
Ὅσιος Ἀρσένιος Σκηνούριος. Μία μεγάλη μορφή τῆς Κῶ
Αγιολογικά
Ὅσιος Ἀρσένιος Σκηνούριος. Μία μεγάλη μορφή τῆς Κῶ
Διαβάστε περισσότερα